Дискусія про те, який бензин краще заливати 92 чи 95 - вже давно триває серед автомобілістів. У чому відмінність між ними, і що буде з двигуном, якщо використовувати один вид замість іншого? Особливо, якщо врахувати, що 92 марка коштує дешевше і може дозволити економити на пальному. Який же вибір буде правильним, від початку і до кінця допоможуть розібратися експерти фірми LES у Києві, які вже багато років працюють на паливному ринку і накопичили значний досвід у цьому питанні.
Перше, що варто розібрати - октанове число. Цей показник демонструє детонаційну стійкість пального. Тобто, стійкість до самозаймання при стисненні для ДВЗ. Простіше кажучи, чим вище октанове число бензину, тим нижча ймовірність його самозаймання в процесі стиснення.
Небагатьом автолюбителям це відомо, але октановий рівень пального щойно після перегонки нафти рази у два нижчий, ніж у пального, що надійшло в продаж на АЗС. Інакше кажучи, його якість доволі низька. Виконувати перегонку відразу з високими показниками не вийде, оскільки це коштує дуже дорого і, отже, сильно підвищить собівартість пального.
Щоб привести щойно отриманий бензин до потрібного показника, до нього додають спеціальні присадки.
Раніше існувало три види присадок. Однак добавки із вмістом свинцю давно заборонені через небезпеку для здоров'я. Тому основних видів залишилося тільки два:
Як уже було згадано, 92 і 95 - це октанове число горючої суміші, досягнуте штучним чином, за допомогою спеціальних добавок. Багато фахівців стверджують, що ризик детонації палива знижується з підвищенням октанового рівня. Але водночас багато водіїв на практиці демонструють, що ККД автомобіля покращується під час використання бензину 92 марки, а не навпаки. Так на якому ж бензині краще їздити - 92 чи 95?
Марка палива АІ-92 більшою мірою призначається для двигунів з карбюраторами і, отже, підвищеним рівнем стиснення. Щоб захистити машину від вибуху в процесі руху, сиру нафту багаторазово переробляють, після чого постачають антидетонаційними добавками, в основному на базі технічного спирту та ефірів.
Різниця між 92 і 95 бензином становить лише 3%, але водночас марка АІ-95 може запропонувати покупцю істотно кращу якість. Водіями відзначається еластичність, жвавість мотора і підвищення чуйності педалі акселератора.
Готовий бензин може бути етилованим або неетилованим. Стандартний бензин 95 марки - етилований, від 92 він відрізняється повною відсутністю свинцю у своєму складі. Це означає, що металеві деталі мотора, які притираються, довше не будуть зношуватися. Крім того, ця продукція має оптимізовані очисні властивості. У Європі 95 бензин виробляється відповідно до жорстких стандартів.
Варто зазначити, що в тих самих європейських країнах бензин з октановим числом 92 не випускають уже довгий час, чого не скажеш про виробників у СНД. Головна причина цього - економія на виробництві пального і сумісність з більшістю інжекторних двигунів вітчизняного виробництва.
Питання про те, яким бензином буде краще заправлятися - 92 або 95 - саме по собі неправильне. Автомобіліст повинен використовувати паливо, що підходить під характеристики двигуна. Зазвичай виробники авто залишають рекомендації та пам'ятки з цього приводу.
Так, ці дві марки несуттєво відрізняються між собою. Тому на сучасних авто в окремих випадках допускається заміна одного бензину іншим на нетривалий термін. За першої ж можливості слід залити в бак правильне пальне. Якщо на обертах середніх і нижче різниця в марках на двигуні особливо не позначиться, то на високих - може нашкодити.
Багато водіїв упевнені, що змішування цих двох видів пального дасть хороший результат, але на практиці все не так. 95 марка містить більше ефірних присадок, ніж 92, і тому вона легша. Таким чином, вони не змішуються, а розділяються на два "шари", і кожен витрачається своєю чергою. Тому ніякого практичного ефекту від змішування немає. Сильної шкоди двигуну таке рішення не завдасть, але й ніякої користі це не принесе.
Тож в кожному випадку правильним рішенням буде використання марки, рекомендованої виробником автомобіля.